FANDOM


Shitstorm 3: Shittribution

Rule of Rose

Rule of Rose Shitstorm 3
Watch this series on the website

Watch this series on YouTube

Game Rule of Rose
Controller Pat
Length 7 episodes (Shitstorm); 13 episodes (Total)

04:42:31 (Shitstorm); 07:57:55 (Total)

Next Five Nights at Freddy's
Previous Escape from Bug Island (Shitstorm 3: Shittribution)

For the original Shitstorm 2: The Shittening episode, see Rule of Rose.

“What a good-ass terrible piece of shit.” — Pat


Rule of Rose is the third seven-part Let's Play of Matt and Pat's Shitstorm 3: Shittribution special, later continued into thirteen parts. In this playthrough, Matt and Pat practice their British accents, punch shit kids in the face, deal with stupid dumb girls that talk shit about them and search for rabbits that shit everywhere. While left incomplete at the end of Shitstorm 3, the playthrough was later finished in a video series called Shitstorm Leftovers.


About Edit

The shitstorm continues not ending as we're going to really give it to these shitty british children.
— Website description

See the individual episode descriptions at the Rule of Rose (Shitstorm 3: Shittribution) Descriptions page.

Quotes Edit

I can draw a stick figure vomiting into a bucket, and it probably would be better than most kids can do.
Pat
It's about the Dreamcast that was encrusted with some type of goo.
Matt, telling a premise of his fairy tale in a British accent
Throw "violence" on any game, and it will sound good. Throw "violence" on "Revengeance", fuck it.
Matt
Stupid kids, I'm gonna punch your shit.
Pat
Hey, have you got stuck in the lift to the lorry?
Pat, in a British accent
I don't know what the fuck "lorry" is, I assume it's Hugh Laurie.
Matt
Yeah, yeah, yeah. Get in Hugh Laurie, I get it.
Pat
Kamiya loves Robocop confirmed!
Matt
Did you eat shit so perfectly you fell into a grave?
Matt
Now we're on a creepy Nomura spaceship.
Matt
Oh god, we're just in Woolie's Apartment.
Matt, describing a cold, lonely, stinky room
The final boss of this fuckin' game is Kevin McCallister.
Matt
Every time you point, your hand reminds me of a penis.
Matt
GOOOOOO~!
Matt & Pat, in their awful British accents
Forging... what is it? Shia LeBeouf did this?
Matt
Fuck these fuckin' kids.
Pat
Get outta here, Duck!
Pat
That's what gingers look like. They look like gingers. It's our curse, and our power.
Pat
Remember, Capcom doesn't greenlight sequels that don't sell 2 million copies.
Matt
Rest in peace, Dragon's Dogma.
Pat
Oh god, my guts are falling out. I'm gonna clean this up.
Pat
Oh god, it's a fishman from Chtulhu!
Matt
It's an infinite bucket, so I can shit in here infinitely.
Pat
Boo does not want to wear THE RIBBON!
Matt & Pat
Hey, what's up? I'm watching you piss.
Pat, in a British accent
You're overflowing with useless crap.
Matt
Oh my god, she ate shit so hard, but she fell on a thing!
Matt
I don't wanna get hit by something to death when it's a shitty object.
Matt
Oh, that's the bitchiest look ever!
Pat
She looks like she's gonna burst onto the floor!
Pat
And even though at first it was like she didn't wanna do it, and then she seemed to sploosh for it.
Matt
Alrighty, now it's Friday Night Fisticuffs!
Matt, in a British accent
Don't trust kids, kids.
Matt
Look at that boss fight pose!
Pat
Woolie's guts are bad, though.
Matt
My pants have been shat.
Pat
Stinky, stinky, go away, Sir Woolie.
Matt
This bunny SHAT ALL OF THAT! ALL OF THAT!
Pat
No, maybe someone had collected his shit and shat it out all over.
Matt
Who will win, in this game of weirdos and small children?
Matt
And small children that are also weirdos. Or is it weirdos that happen to be small children?
Pat
Get offa me, you stupid kid. Children of the Corn, what not.
Matt
Pat's really good at killing children!
Matt
Minced pie. That's British as fuck.
Matt
That rabbit is opening doors with its psychic mind powers.
Pat
Yeah, he's just biting on your nips. Be careful.
Matt
No, not here, not in front of Matt. It'd be awkward.
Pat
Ai-ai-ai, my estomago! Wait, that's not British.
Matt
But where does the poop go?
Pat
Y'know, these are questions man is not meant to know.
Matt
All hail Clifford.
Pat
Everyone out there named Amanda, you're bullshit.
Pat
Yeah, get it up in her, brush her teeth with it.
Matt on hitting girls in the face with a rat on a stick.
Strong-willed and wisdom. It's basically the Triforce.
Pat
You can't bend Sailor Mercury.
Pat
It's where the girls sumo fight... and put on little suits.
Pat, entering the women's restroom
She's British "Mean Girls" Lindsay Lohan.
Pat
It's Kombat time.
Pat
These kids are invincible. They take their vitamins.
Matt
Your butthole's being pecked to death!
Matt
I thought the girls' catnip was mango.
Pat
No, it's pumpkin spice!
Matt
Fuck you, you freak-ass monsters.
Pat
Oh, you catch that, like, "fuck you" look.
Pat
Peter Pan evil shit.
Pat
Mermaids are radical, but not when they're hung.
Matt
Ariel is married as fuck, you can't use her.
Matt
Get the Mr. Clean out!
Matt, in an Austrian accent
I love pumping iron. It's like I'm cumming.
Pat, in an Austrian accent
Reverse mermaids are the worst.
Pat
Ever since Plague's Patreon has been doing well, he's becoming more unstable and weirder, 'cause his life is going well and he can't handle it!
Pat
Dogs hate Terminators.
Matt
Don't step into that Woolie goo.
Matt
Drop your Brown!
Matt
Oh my god, it was Brown all along!
Matt
Fuck that stupid bunny... shit everywhere.
Pat
The Devil loves goats. He loves them.
Matt
It's a goat, dressed up in like a dress... with rocks and all.
Pat
I guess you're not gonna be wanting for heal items, and you'll just take a bite out of shit.
Matt
I remain my stance on those are shit kids.
Pat
I will back up your stance until I die on those kids and their shittiness.
Matt
Look, she's got the stink lines and everything!
Matt
Let's focus on what's going on in people's pants.
Pat
Facebook always gives me that story where it's like "Some new deep sea fangly fish was found in the Marianas Trench!" and I'm like, "Good! Fucking leave it there!"
Matt
I feel like, if given the chance, Plague would move into the ocean.
Matt
There are games called "Dark" or "The Darkness", and they're less dark than this fuckin' game!
Matt
I need silk panties to soak up all the ball sweat.
Pat
Five hours in, blimey confirmed.
Matt
He just throws his arms up and rubs his nipples on you. He starts talking about how women's panties clean up his balls.
Pat
Please refer to me as Jennifer.
Pat
Pattifer.
Matt
I'll just hit you with my cleaver. That's kind of like a high five.
Matt
My incredibly dry balls.
Matt
No, no, they're not dry. They're sopping wet. They're basically crying all day.
Pat
My underwear's like a bag of Capri Sun over here.
Matt
It's a Punisher hat stuck up your ass.
Pat
We have to cleave these children.
Pat
I've never seen him eat a pie in my life!
Pat, about Woolie
These child combos are too strong.
Pat
Yeah, when the reverse mermaid conondrum is made flesh and I have to decide whether I'm gonna stick with regular mermaids or fuckin' reverse mermaids.
Pat
This is basically a video game adaptation of Mean Girls.
Matt
"You recall the girls saying the Red Crayon is the thing of the Aristocrats."
Matt
Yes, it's what lets you puke into a vagina.
Pat
Back into the good old I-can't-see-a-goddamn-ass-shit-fucking-thing-farts.
Pat
I feel like new games have made me dumber.
Pat
On the Christmas Eve Liam gets to shoot a gun 12 times, 'cause it's his Christmas present.
Matt
Bucket Knight, you motherfucker.
Pat
He should be a DLC for Shovel Knight.
Matt
Bucket Knight sloshes into the brawl.
Pat
Press your hand against this wall, and the secret sex room will open. John Romero's in there.
Matt
Am I an idiot? Maybe. You decide.
Pat
Apologize by dying.
Pat
Wow, that's metal.
Matt
That's fucking metal. "I demand an apology". "What is it?" "Death!"
Pat
Why did that scare my asshole so much?
Pat
What a fucking heel turn! Holy shit!
Pat
If have a kid, I'll name him "Blank" or "Whatever" and "Whatever 2".
Pat
Someone's gonna throw an anvil at me now.
Matt
Hold that thought Matt... now talk about The Simpsons.
Pat
Paring knife.
Pat
Oh god, I thought it was a "farting knife".
Matt
If this looks really bad to the viewer, it feel even worse.
Pat
In five seconds, like, Beelzebub with a gun will come and ruin our fun.
Pat
Just piledrive him.
Matt
I don't care how evil you are, a pile driver will knock you out cold.
Matt
Don't you fucking dare... fucking fuck with Brown!
Pat
Maybe she's like Tom Hanks in Big.
Matt
Maybe she's like Tom Hanks in Terminal.
Pat
Why? Kill me.
Matt
Yeah, kill me instead.
Pat
Yeah, I'm a filthy wretch.
Matt
Sorry, kill Matt instead.
Pat
She slapped the shit out of her.
Pat
Slap your shit.
Matt
She's the Lying Princess
Pat
She lied. Woolie... it's Batman!
Matt
Don't be ruled by Ondore's lies!
Matt
See, I've noticed that your butt is susceptible to axes.
Matt
Phoenix Down! Phoenix Brown.
Matt
Let's just go die, I guess.
Pat
Someone ate shit and fell off a chair.
Matt
Fuck you, guys! I'm glad they're dead... not yet, though.
Matt
It's your slave anklet.
Matt
No, not quite.
Pat
Well, essentially.
Matt
What a good-ass terrible piece of shit.
Pat
I agree.
Matt

Trivia Edit

  • The original Rule of Rose episode was published October 8 2013, and was chosen as the third full Let's Play for the third Shitstorm due to high demand.
  • The walkthrough that Matt and Pat use in part eleven was written by bluefairy421 (Claire Terry) on GameFAQs and can be found here.

GalleryEdit

Start a Discussion Discussions about Rule of Rose (Shitstorm 3: Shittribution)

  • Front Page Poll - November 2014

    3 messages
    • Pretty much a simple process of elimination: Call of Cthulhu is super hype, yet is too buggy to continue; Escape from Bug Island is hilarious, ...
    • I really wanted to see more Bug Island though, it was starting to get really nutz.

Ad blocker interference detected!


Wikia is a free-to-use site that makes money from advertising. We have a modified experience for viewers using ad blockers

Wikia is not accessible if you’ve made further modifications. Remove the custom ad blocker rule(s) and the page will load as expected.